Skip to content

Pituus 2,8 km
Arvioitu kesto 0h 40min
Helppo

Vaarinnevankeitaan suoluontopolku on helppokulkuinen reitti, jonka suo-osuudet on varustettu pitkospuin. Reitti esittelee Hämeenkankaan liepeille tyypillistä keidassuomaisemaa ja siihen liittyviä elämyksiä Kankaanpään taidekoulun toteuttamien taideteosten avulla. Noin 2,8 km pitkä reitti alkaa Kyrönkankaantien varressa sijaitsevalta pysäköintialueelta, josta siirtymäosuus suon laitaan on noin 600 m. Suolla kulkeva pitkospuureitti on varustettu pitkospuin ja reitin puolivälissä olevassa metsäsaarekkeessa on pöytäpenkkiyhdistelmin varustettu taukopaikka. Toinen vastaava taukopaikka on suon laidassa olevan infopisteen luona. Reittiä ja palvelurakenteita ylläpitää Metsähallitus.

Lisätietoja reitistä

125 m
Tietoja ylläpitää

Suunnittele Matkasi

P-paikalta seuraa reittimerkintöjä kohti Vaarinnevankeidasta. Noin 250 m jälkeen käänny vasemmalle ja jatka noin 300 m suon laidassa kohoavan dyynin luo, jossa on infopiste ja taukopaikka. Taukopaikalta jatka suoraan suolle, pitkokset alkavat suon laidasta. Noin 800 m pitkospuuosuuden jälkeen saavutaan metsäsaarekkeeseen, jossa on taukopaikka. Metsäsaarekkeesta reitti palaa takaisin suolle, ja jatkuu vasemmanpuoleisia pitkospuita pitkin noin 500 m matkan takaisin Hämeenkankaan laitaan, jossa polku jatkuu oikealle suon laitaa seuraten, kunnes se palaa takaisin ensin mainitulle taukopaikalle. Paluu pysäköintialueelle noin 550 m samaa reittiä pitkin kuin tullessa.

Joukkoliikenne

Ei julkista liikennettä.

Ajo-ohjeet

Opasteita seuraten Jämille, josta Sormelantietä noin 2,8 km eteenpäin ja Kyrönkankaantien risteyksestä vasemmalle, risteyksestä P-paikalle noin 1,8 km.